Blogger Backgrounds

Friday 6 April 2012

Salam semua , kepada pembaca blog sekalian :) . Tidak kira ade dimana . Semoga sihat walafiat .
Tujuan Admin menulis blog pada hari ini , adalah untuk memberi semangat yang tinggi kepada Para Pelajar SEMEKAR . Baru-baru ini :) , sekolah kita dikejutkan dengan Pencapaian Sijil Pelajaran Malaysia , Muhd Riduan Jaafar yang berjaya mendapat STRAIGHT A dalam SPM . 6A+ 3A :) . Tahniahh Muhd Riduan :) .
Selain itu , terima kasih tidak terkira kepada guru-guru yang banyak membantu para pelajar SEMEKAR untuk terus berjaya . Bukan hanya Muhd Riduan , yang cemerlang dalam peperiksaan terbesar di negara ini , tetapi , ramai yg berjaya mengahsilkan banyak A . Tahniahh semua :)

Dan Dikhabarkan Muhd Riduan pergi temuduga untuk Oversea . Semoga Berjaya :) . 
pengajaranya disini :) , kita sebagai pelajar , haruslahh berusaha bersungguh-sungguh untuk terus menjadi pelajar yang berguna kelak kepada negara . selain dapat memimpin negara supaya menjadi lebih maju (:
Apa yang penting adalah tawwakkal , istiqamah , tidak berputus asa dan terus berjuang kerana Allah sentiasa berada bersama-sama orang yang tidak mudah berputus asa ;-) . sesungguhnya Allah tidak suka akan hambanya yang mudah berputus asa .
Jadi sebelum kita menggapai kejayaan , berusahalah dan terus berusaha sehingga kejayaan datang menghampiri kita . Dalam mendalam ilmu dunia , carilah juga Ilmu Ukhrawi . dalamilah ilmu Ukhrawi agar menjadi hamba yang beriman , kerana bagi manusia yang kafir dan munafik ia menganggap dunia sebagai SYURGA serta orang yang beriman menganggap dunia ini seperti PENJARA . sesungguhnya DUNIA ini hanyalah pinjaman semata-mata ;-) .
Akhir Bicara , semoga Allah memberkati segala apa yang kita lakukan :) . Dan harapan semoga SEMEKAR terus harum baunya , tiada celanya kerana SEMEKAR terus MEKAR di mata semua :)





0 comments: